måndag 18 maj 2009

Hello Bloggvärlden! Here I come!

Jag har ännu inte gett mig in i denna blogg-värld, men nu tyckte jag det var dags att delge mina kloka tankar även inom detta forum;) Har tänkt länge på detta att starta en blogg och nu var tydligen dagen kommen. Jag skriver ju låttexter också, men här kan man ju kanske nå människor lite fortare, innan jag släppt min första platta med mina och far mins låtar. Vårat band heter Livnära, lyssna gärna på www.myspace.com/livnara.

I mina låttexter reflekterar jag över livet som är helt fantastiskt men också väldigt underligt. En del av mina texter handlar också om kärlek och det här mysteriet att hitta den rätta. Jag tycker detta är väldigt intressant och har pratat med en del singelkompisar om detta. Hur kan det vara sååå svårt att hitta någon, jag fattar bara inte... Innan jul träffade jag en kille på en dejtingsida som jag verkligen trodde var mina drömmars prins, men nejdå, varför ska man få vara lycklig och bara ha det bra, han bara slutade höra av sig. Det är som att man inte kan vara lycklig i dagens samhälle som är så otroligt fixerat vid förbättring. Man kan hela tiden bli lite snyggare, hitta nåt bättre, bli lite lyckligare. Det är ju för jäkligt att det är så här!

Var så säker, jag kommer att skriva mer om detta fenomen!!

Det känns faktiskt lite som att komma hem igen att ha börjat blogga. Jag har skrivit dagbok under hela min uppväxt och nu inser jag hur mycket jag saknat detta!!

Jag har ingen aning vem eller vilka som läser detta, men här kommer jag att synliggöra en del av de tankar som rör sig i mitt huvud, vilka är väldigt många, jag är en riktig filosof som betraktar min omvärld och försöker lista ut varför saker och ting är som det är!

Vi hörs!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar