onsdag 20 maj 2009

Vårkänslor!!

Åh vad underbart det är med vår, man blir 20 kg lättare! Och alla dessa underbara dofter,  det är något i luften...man blir alldeles kär i varenda människa man möter!! Nu kan det väl inte vara så svårt att hitta den rätta, eller?

Apropå kär, så blev jag nästan kär i en telefonförsäljare idag, är man desperat då eller? Han lät så himla trevlig och hade ett billigt erbjudande på tidningen Amelia över sommaren plus att man fick 900 kr i presentkort när man bokar hotell någonstans i Sverige.  Jag höll på att fråga av bara farten om han ingick i presentkortet men fick bita mig i tungan. Men tänk om jag hade gjort det, vad hade hänt, tänk om han hade nappat, vaddå coolt sätt att dejta nån! Det kanske var mina drömmars prins!! Tror ni jag tackade ja till erbjudandet? Självklart! Fick jag någon dejt? Självklart inte, vågade inte fråga....

Apropå sådana där telefonerbjudanden så har jag lovat mig själv att tacka nej till sådana, det här fick bli det sista... Det är det där att det är så svårt att tacka nej, man kan ju alltid missa något! Men jag har blivit mycket bättre på det faktiskt, man hinner ju aldrig läsa alla dom där tidningarna ändå....Sköna hem, Hennes, Amelia, Hälsa o.s.v. men det är alltid så fina premier!
Säkert blir det hundra gånger dyrare än om man går och köper den där premien om man verkligen behöver den, vilket man säkert inte gör! Många bäckar små blir ju mycket pengar till slut och student är man också... Borde hålla i slantarna lite bättre, jag är så impulsiv av mig...ingen ekonom direkt, men alla kan ju inte vara det! 

Inget sommarjobb har jag heller, ska leva på våra spelningar i sommar, men vi heter ju Livnära, så det ska väl gå bra ;) För övrigt så ser jag fram emot våra spelningar som sjutton, ska bli så kul att möta publiken och för första gången ha konserter med helt egna låtar, ska bli så spännande att se hur låtarna blir mottagna. Och jag och Kajsa som spelar fiol i bandet har också en teori: Att ha band måste ju vara ett utmärkt sätt att ragga, killarna kommer ju att flockas som groupies runt oss, två singeltjejer som spelar visor och folkmusik, kan det bli bättre?  Ja det ska bli intressant vad som händer den här sommaren......

Först ska vi njuta av den här härliga våren och gå ut och vara kära!!

Kram!




1 kommentar:

  1. Skall komma och kika på dig när ni spelar i Gänsen. Så jag kanske blir din första groupie ;)
    //
    Magnus

    SvaraRadera