fredag 12 augusti 2011

Lidköping i mitt hjärta låt mig besjunga dig nu!


Lidköping, lidköping du vackra stad, min nya hemstad.
Du tar emot mig med din öppna famn och erbjuder min rastlösa själ allt jag behöver.
Du ger mig liv och vatten! Du finns där och väntar in mig tills jag fått ro i mitt sinne.
Vänliga Vänern ligger där tryggt och vaggar staden till ro.
Skulle jag ge Lidköping ett ord skulle det bli vänlig.

Men nu godnatt Lidköping min nyfunne och kära vän,
det ska bli trevligt att lära känna dig bättre och bättre!

Amen


1 kommentar:

  1. Hej! Jag råkade hitta din blogg och såg att du är nyinflyttad i Lidköping. Det är jag också och jag tycker det skulle vara roligt att träffa nya människor här. Så om du är intresserad kan du mejla mig! Jag är 32 år, tjej. Berättar mer på mejlen sedan. anro7470@gmail.com

    SvaraRadera